ترفندهایی برای بالا بردن سرعت کامپیوتر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 ارديبهشت 1393
بازدید : 598
نویسنده : حمیدرضا

بعضی مواقع احساس می کنبد که سرعت کامپیوتر شما کم شده است ، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند. نکات مهم زیر به کامپیوتر شما سرعت می بخشد
استارت سریع!
ویندوز هنگام لود شدن اولیه یکسری از نرم افزارها و برنامه ها را به صورت اتوماتیک لود میکند که برخی از آنها نیاز نیست

در قسمت Run  در منوی استارت تایپ کنید Msconfig

در تب Startup  شما لیست نرم افزارهای لود شونده در هنگام استارت را مشاهده میکنید

نرم افزارهای غیر ضروری را  غیر فعال کنید


از کار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم
اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب ازStart/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Nameکه در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.

پاک کردن برنامه های بدون کاربرد
شما همواره برنامه هایی را نصب می کنید که بعد از مدتی دیگر به آنها نیازی ندارید. برای پاک کردن آنها از برنامه Uninstall استفاده کنید، که آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا کنید.برنامه ای را که می خواهید پاک کنید، مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید. بدین ترتیب، برنامه به طور کامل از کامپیوتر شما پاک می شود

Defragment 
کردن هارد
با دستور Defragment، هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید. خود این کار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این کار از منوی استارتPrograms/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید.نکته: پس از شروع عمل Defragment، کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.
عکس زمینه را غیر فعال کنید.
این عکسها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنندبنابراین، بهتر است که عکس پیش زمینه را بردارید. برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop،Properties را انتخاب کنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب کنید.
فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاک کنید
در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این کار، عمل جستجو را تسریع می کند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند. بنابراین، بهتر است که این فایل ها را پاک کنیددر Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Optionsرا انتخاب کنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies کلیک کنید.
کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند.
پاک کردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می کند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید.برای این کار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمتSettings کلیک کنیددر آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار 1MB تنظیم کنید.
روزآمد کردن ویندوز
شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود که درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download کنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب کنید. با این کار، ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما update خواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: رجیستری , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آنلاین کده و آدرس https://www.onlinekade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








RSS

Powered By
loxblog.Com